fredag 20 mars 2009

Junishockey, happisshopping, torneböter och sånt

Fortsatt glest mellan inläggen här. Och det som finns så mycket att skriva om. Juniormatch i hockey ikväll i B-hallen. Skoj att leva jävulen i en plåtlada - kan nog bli tufft drag där.

Skellefteå torskade igår i första semin. Tack för det Färjestad - enligt rapport från tillfälligt utlokaliserad lulebo är skellefteborna mer än lovligt spänniga.

Var en sväng till storbutiken i Haparanda i onsdags. Det bästa med den turen var de blåvita mjukisfotbollarna för tjugonio spänn. Enligt radions nyheter i onsdags trakasserar och sparkar IKEAs turkiske leverantör av textilier anställda som organiserar sig för att förbättra arbetsvillkoren. Därför bestämde vi oss för att inte köpa något sådant. Helst hade jag inte alls satt min fot där, inte minst av den anledningen men även av anledningen att jag föredrar lulestans butiker, avskyr haparandabornas fjäsk för miljardären och för den kassa kvaliteten på en del grejor.

Drog en sväng över till Torneå för inköp av dryck. Hittade en fin parkeringsplats där det stod en skylt - parkering max 30 minuter. Och för tusan, klart man hinner göra ärendet på en halvtimme. Dessvärre missade jag en minimal detalj på skylten som antydde att man skulle ha någon jävla parkeringsbricka. Jag är nog inte den förste och knappast heller den siste som missar den lilla detaljen. När jag kom till bilen efter inköpet och svor över böteslappen så hade precis en annan svenskregistrerad bil parkerat bredvid. Men de hörde mina svordomar, såg lappen, kollade in skylten noggrannare och flyttade sig. Grattis till dem.

Hoppas nu att ni som far och gapar på junishockeyn ikväll inte vill sluta upp med att heja och sjunga för Luleå när vintern tar slut. Stans fotbollslag behöver stöd, är värda stöd och vill ha stöd - det betyder nåt. Dessutom är det är kul att sjunga och leva om även på fotbollen.

Inga kommentarer: