måndag 22 mars 2010

Aftonbladetåsikter

Kunde inte sova, låg och tänkte och analyserade vad jag skrivit och: Aaaaargh! Vilket pucko jag är. Jag hävdade, i förra inlägget, å ena sidan att det bland vissa gruppers supporterskaror finns sådana som har svårt för att låta bengaler vara en snygg grej på läktaren utan tvångsmässigt kastar den på plan mot motståndare. Jag hade bilden av bindgalna idioter helt utan spärrar framför mig. Idiotiskt av mig - det är ju den bilden Aftonbladet m fl sprider - när det gäller allsvensk fotboll så är, bortsett från diverse forum, massmedia i form av dessa blaskor min källa till information. Och med blott lite källkritisk förmåga så inser jag att det är bättre att hålla inne sina åsikter om vad som sker där. Bilden av goda supportrar och elaka supportrar är det ju bara de som vill ha bort ståplats och införa jippon, vadderade sitsar på alla platser och cheerleaders som tjänar på.

Ja det sker väl en del dumheter bland supportrar men det ska jag inte uttala mig om när det bara är Aftonbladet m fl jag har att utgå ifrån. Visst kan en ju tycka till och resonera med kumpanerna - men skriva om det? nej det är så jäkla många som till och med har betalt för att sitta vid sina tangentbord och tycka till och döma så jag skiter i det.

Bättre att bara utgå från de läktare man själv står på, och vad förändras då principiellt i resonemanget jag förde i förra inlägget? Svar: Ingenting. Eller det stärks väl snarare. Centralt beslutade regler om övervakning och förbud och hela alltet är lite som att jaga mygg med luftvärnskanoner. Det är överdrivet och hämmar all den supporterkultur som faktiskt behöver ett uns av fri galenskap för att stämningen ska bli bra.

Heja!

Inga kommentarer: