torsdag 22 januari 2009

Besvikelse


Och jag talar då inte om Lule Hockeys senaste resultat. Nej det gäller en stofilgrej. Det jag mindes som ett gammalt IFK-tygmärke någonstans i förrådet (att nån gång hitta och sy fast på jackan) visar sig nu ha varit ett klistermärke, se bilden. Det är den där hockeyhandsken som gör v-tecken, numera även i en modern version ni kanske sett. Lägg även märke till att IFK- och LSK-klirrisar samsas klistrade på samma skrivbord.

Jag har ägnat mig åt bildsortering långt ner till de äldsta instamatic-bilderna. Därför dessa spännande bilder.

En kompis som lirade med IFK fast det var i "fel" område hade den där tuffa tajta träningsoverallen med stjärnor på. Tyvärr har jag ingen bättre bild än denna där man bara ser nederdelen av benen. Jag vill ha! Jackan som hör till men i vuxen storlek vore riktigt läckert att ha. Kumpan Alex har länge hävdat att han kan ha en sån sen han var liten i någon kartong. Sök fram den så syr vi upp en unik retroupplaga! Nån gång.

Inga kommentarer: