onsdag 14 januari 2009

Om flytt, modellerbjudande, tre poäng och fotbollens spelprogram

Som en del av er kära kumpaner känner till och även pikat mig för så har jag bott hemma hos päronen ett tag. Men snart blir det ändring på det, hurra. Snart kan jag hänga upp supportergrejor på väggen igen. Halsdukar och vimplar och lagbilder... eller inte det nu heller. Den blivande sammanboende hänger visserligen med i vårt fotbollslags öden och äventyr, men supporterprylar i vardagsrummet - nej det går inte alls för sig.

Ja och idag väcktes jag då av min ömma moder som sa att jag fått brev från CCM. "CCM!? vad kan de vilja mig? vill de jag ska ställa upp och modella för senaste suspen eller göra flygskär i nå hi-tec skrillor?" Lite besviken blev jag allt när det stod CSN och inte CCM.

Till hockeyn då. Tre poäng hemplockade från Göteborg igårkväll. Så jäkla skönt.

Och spelprogrammet för Division 2 Norrland är nu spikat och klart. IFK:s matcher hittar ni här.

Inga kommentarer: