måndag 26 januari 2009

Galenskap ska det vara


I ett tidigare inlägg lade jag in en youtubefilm från Liverpool på sextiotalet. Det är en slags idealbild av läktarkultur. Å andra sidan ser jag även den här bilden som en slags idealbild av läktarkultur. Total utlevelse och lätt galenskap för någon timme. Säg den åskådare som inte gillar het atmosfär, sång och ramsor på matcherna. Och just den grejen, den blir som bäst när det är lätt galet - försöker man stävja det blir det bara mesigt, tråkigt - sång med förskolefröken á la Mora Träsk av alltihop.
Ah... jag älskar den där bilden.

1 kommentar:

programsamlaren sa...

Hej jag samlar på program/biljetter och försöker få tag på en del material från bl.a. IFK Luleå (allsvenska kvalet 1970 står högst på önskelistan). Jag har en stor samling och massor av bytesmaterial, men kanske ändå inte något du vill ha.... Skulle ändå tycka det var trevligt att få kontakt med dej för om jag förstår saken rätt samlar du på en del saker också. Skicka gärna ett mail till andersbertilsson@yahoo.se